قیمت جهانی طلا امروز ۲۷ شهریور ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

قیمت جهانی طلا امروز ۲۷ شهریور ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۲۵۷۹ دلار و ۲۹ سنت رسید.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 17
کد خبر: ۲۵۷۵۳۴

به گزارش راهبرد معاصر. بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس با اشاره به تقاضای بانک مرکزی و کاهش قریب الوقوع نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا دورنمای خوشبینانه‌ای را برای قیمت طلا ترسیم کرده است.


طلا در روز دوشنبه به اوج 2589 دلار و 6 سنت رسید که دلیل آن را می‌توان پایین آمدن شاخص دلار و انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو دانست.


قیمت هر اونس طلا امروز با 0.12 درصد کاهش به 2579 دلار و 29 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.11 درصدی به 2606 دلار و 10 سنت رسیده است.

 

بازارها در حال حاضر 33 درصد احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 25 واحد در اجلاس 17 و 18 سپتامبر پایین بیاورد و 67 درصد هم این احتمال وجود دارد که کاهش نرخ بهره برابر با 50 واحد باشد.


گلدمن اشاره کرد با وجود اینکه تقاضای بالا برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی زیربنای آن را محکم کرده اما تغییرات نرخ بهره همچنان نوساناتی در قیمت طلا ایجاد می‌کند.


این بانک سرمایه‌گذاری همچنین عقیده دارد تغییر سیاست‌های پولی فدرال رزرو باعث افزایش صندوق‌های قابل معامله در بورس با پشتوانه طلا خواهد شد.


در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.11 درصد افزایش به 31 دلار و 17 سنت رسیده و پلاتین با یک افزایش 0.40 درصدی 991 دلار و 53 سنت معامله می‌شود./ تسنیم

کلمات کلیدی: طلا قیمت بانک
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده